Längst in

Visste du att det finns en klänning i hennes garderob som hon bar när ni först träffades. Den ligger nedtryckt i en låda långt in. Den luktar fortfarande lite rök. Efter all denna tid. Hon hittade den när hon rev ut hela skiten ikväll. Rök och svagt av parfym. Hennes eller din vet hon inte längre. De var ganska lika.

Den hänger inte med de andra klänningarna.

Den är svart och har spets över ärmarna. Längst ned en kant som markerar var den slutar eller börjar. Beroende på hur man tar av den.

Visste du att hon fick lite ångest i sitt bröst när hon höll klänningen mot sin kropp ikväll? Svårt att sätta fingret på varför. Men du kanske borde prata med henne om det någon gång.

Hon sa ingenting till mig när jag ringde. Hon pratar aldrig om dig med mig. Men jag hörde att det var någonting i hennes röst som vibrerade till. Någonting som skar.

Hon låter så hård då. Har den tendensen. När rösten inte riktigt bär vad hon vill berätta. Det är inte meningen. Och jag vet att hon hatar att låta hård. Så hon håller hellre ihop och är tyst.

Visste du det?

Om klänningen längst in I hennes lådor alltså?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0