Ramlar upp

Full av liv!
Vakna! Upp!
Glömmer föreläsningen, det gör ingenting.
Känner ingen skuld!
Det är ingen dag för skam!

Steker äggröra. Kokar te!

Läser lite i böcker. Om hur det står till.
Med den sociala psykologin.
Egentligen. 

Men rastlös ändå.

Full av liv! Plocka disken!

Nedför trappan ut i blåsten.

Går på upptäcksfärd och hittar en konsthall!
En konsthall och ett bibliotek.

Lånar böcker. Goffman och Bob Hansson.
Hämtar paket! Mer Bob Hansson böcker!

Läser böcker. Läser en och en halv Bob Hansson bok.
Hinner inte ens dricka te.
Linus säger att jag luktar nybakat!

Nedför trappan! Ut i blåsten! 

Ramlar i trappan. slår i mina händer. 

Men jag ramlar upp.

Jag ramlar upp och slår mig inte.
Inte så hårt.

Ut i blåsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0