Lugnet efter stormen

Ja. Nu har jag kommit hem från en Psykologitentamen.

Notera att tulpanerna står i mitt handblåsta Clownglas. Men jag har vänt det psykotiskt glada ansiktet och sneda röda näsan mot väggen (Att näsan är sned är ett medvetet val för övrigt).

Vi har helt enkelt ingen vas. Vi ÄGER ingen vas. Det känns liksom dåligt. 
En vas borde man faktiskt ha. Det här bevisar ju bara att vi aldrig får några blommor.

Dåligt. Tragiskt. Usch.








Men när man precis skrivit psykologitentamen och råkat skriva Hypotemusan istället för Hypothalamus...

Då får man handla ljus och sparbösseelefanter. Det vet jag. Det var någon som sa nån gång.




Och eftersom vi ändå går mot döden vart vi går. Så tillåter jag mig att sätta mig ner. Ja. Och dricka te ur min Thåströmkopp. Egenhändigt komponerad gör den mig tillfreds.

Den är fin den.
Det är vackert när jag går.

(Gillar även att jag spann in en "Narcissistisk personlighetsstörning" i ett av mina tentamensvar. Kan jag allt om!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0