Expressen knullar Aftonbladet bakom stängda dörrar.

Överöst av en jävla massa skit.
Det står mig upp i halsen.
Står mig upp i halsen och kommer ut.

Och rinner ner över mina händer.

Ångesten blandas friskt in med "tuttmissar".
"Tuttmissar" och "Kändismagar".
Och Plastikoperationer vs. självsvält.
Om allt det där som händer.
Som strider mot naturens lagar.

Och det strider mot naturens lagar.
Att orka.
Skriva om det?
Men det måste ju sälja.
Det måste ju det.

Nån måste ju läsa.
Nån måste ju se.

Det jag inte vill se!?

Nån måste ju ta sig tiden!
Att läsa om hur man avslöjar sin vänstrande partner.
Hur man äter sig smal.
Och kräker sig tjock.

De tror att jag vill se.
Att jag vill läsa?
Om det?

Och "så vet du att din partner är otrogen".
Och "så vet du att han är bög".
Och "därför vill kvinnor åt gifta män".
Och alla får det PANG BOM!
över sina psyken.
Rinner över. Och vi drunknar i paranoian.
Över att alla människor är galna. 

I huvudet!
Och ingen stannar upp för att hinna reflektera.
Och tänka till. Och förstå. 

Att dessa förbannade siffror som radas upp och matas in.
I våra förbannade huvuden. 

Är från undersökningar.
Gjorda på de människor.
Som faktiskt läser.
Det som står.

Om Tuttmissar. 

Och kändismagar.

I tidningarna Gud glömde.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Glöm inte hur de jämt känner behovet av att skriva om jordens undergång som förstörde ens barndom och fortfarande förstör! Hur många ggr ska vi ha gått under nu? 245 miljoner gånger de senaste åren? Vi måste sluta läsa den där skiten xD

2011-02-09 @ 09:14:52
URL: http:// vanika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0