Galenskap

Förtydligande.

Jag är inte galen.

Att bo här är bara en enorm omställning mot vad jag är van vid.
Malmö - Perstorp.

Bussarna håller ju på att köra över folk här.
Och de sparkar ju varandra.
Och kidnappar små barn och kräver ett glas vatten av snuten.

Sånt hände inte så mycket i Perstorp.
Faktiskt.

Men det är väldigt massa fint här också.

Dessutom är jag 20,
Och inser min dödlighet.

Det är därför jag äter grodbakelser.
Rymmer från föreläsningar.
Åker tåg till helsingborg istället.
För vi lever bara en gång.

Det är ju så man ska bemöta det.
Med grodbakelser och kanelbullar och äventyr.

Och en Maja som säger:
"JAG SKA SKYDDA DIG!" och följer mig till bussen.
Och skrattar. För jag är ju tramsig ibland.

Förtydligande.
Jag är galen. Men på ett bra sätt.

Tack fadern och modern!
Ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0