Den svenska tigern smyger igen.

Förstår inte vitsen med att människor går med i grupper som:
"Vi som INTE tycker att svenska flaggan och nationalsången är rasistisk"
eller något liknande som understryker att man har åsikter som "inte är rastistiska."

("Jag är inte rasist men uppför dig ordentligt eller dra." eller "Lex Emma P" som fina exempel)


För mig är det fullständigt... absurt! Att ens bry sig om sånt här.
För mig är det vansinne.

Varför bryr man sig? Vad är det det handlar om? Vad vill vi understryka?

Vad är vi stolta över? Vad vill vi bevara? Vad har Sverige gjort som har varit mer fantastiskt än andra länder?
Vad är det vi menar? Vad är det vi vill? Vad är en jävla patriot? Och varför?

Vad är det ni älskar så förbannat?

Här är jag.

Här är världen.

Här är universum.

Jag är så förbannat liten i allt det här.

Att jag klamrar mig fast vid ett land.
Vid en köttbulle och skriker "MIN MIN MIN MIN !!!"
För jag är så förbannat rädd för det stora.
Det stora jag inte vet någonting om.

Och man stannar här i Skåne och säger "Det ser förjävligt ut i Malmö."
När man uttalar sig om hela Sverige. Trots att man aldrig varit utanför gränsen.
Mer än för att åka till Ullared.
Kom igen.

Hur har ni TID ? Hur har ni ORK?

Vem fan bryr sig om nationalsången? Egentligen?
Finns det inte viktigare saker att göra?

Vi mot dem.




Eller bara jag.
Ensam.
I universum.
Tillsammans med miljoner.

Kommentarer
Postat av: Fadren

Vad kul att du skriver igen!

Men vad är det för fel på Ullared? ;-)

2010-05-09 @ 16:29:01
Postat av: Ann

Love. <3

2010-05-09 @ 21:14:23
URL: http://hai-ann.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0