Sov nu

Rastlös.

Jag kan inte somna när jag känner pressen på mig.
Någonting som säger att jag måste vara pigg.
"Du måste sova. Du måste sova nu."

Men jag vill inte sova.
Blir obstinat. Går i barndom.
Vill höra en saga till !
Bara en till !

Måste kännas så när man dör.
Eller är på väg att dö.
En saga till... Bara en.

Och jag vandrar iväg i tankarna.
Blir poetisk men bara i smyg.
Vill vara någon annanstans.
Med några andra.
Eller med ingen alls.

På ett berg någonstans.
Som om det skulle göra att man blir lycklig.
Ni bara skrattar åt mig.
Men det gör det.
Det är sant!
Om man tar bort allt annat.
Och bara berget och jag existerar.
I symbios med varandra. Utan krav.

"Du måste sova nu."
Bara en saga till...

Drömmer om rödvin.
Och språk man inte förstår.
Bara kroppar och ljud.
Nakna fötter i havet.

Fingrar i ditt hår.

Bara en saga till.
Nej...
Du måste sova nu.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0