En såndär dag.

Ibland är det en sån dag.
Att man vaknar på tok för tidigt.
Bara för att man vet att man får sova.
Då kryper det upp en katt.
Och lägger sig på ens nakna ryggtavla.
Och spinner i örat.

En sån dag var det idag.

Ibland är det en sån dag.
Att man tänker att man ska städa.
Men helt enkelt bara hamnar framför tv:n.
Och ger hjärnan en paus.

Ringde elbolaget imorse.
De skrattade åt mig.
Mest för att jag blev så glad över att det löste sig.
Så att jag i extas ropade
"Men DÅ förstår jag ju! Herregud!
Ja, TACK SÅ HEMSKT mycket!
Tack, tack, tack!"

Sen kom Sanne.
Jag släppte in henne.
Tänkte ursäkta röran.
Men gjorde det lite senare istället.

Ibland är en sån dag.
Att man ska ringa frisören och boka en tid.
Men ringer en främmande människa.
Som undrar om jag vill göra naglarna istället.
Klart jag inte vill.
Vad är det för trams ?
Naglar går ju av när man diskar och gräver i trädgården.

Sen klippte vi oss.
Köpte de nya ballerina kexen.
Gick hem till mig och åt dem och drack kaffe.
Klappade Svante en stund.
Pratade skit.
Jag förklarade för Sanne att människan inte har någon fri vilja.

Vi flöt ut en stund i filosofiska tankar och blev lite deprimerade.
Sen åt vi lite mer kex.

Nu åkte Sanne hem.
Det första jag gör när jag blir helt ensam är att ta på mig pyjamas.
Jag älskar min pyjamas.

Ibland är en sån dag.

Imorgon är det moderatmiddag.

Huvva.

Kommentarer
Postat av: Fadren

Kortafton, bjudning, supé. Supa är nog troligen rätt ord.

2010-03-05 @ 08:43:12
Postat av: staffan c

jag tycker om hur du skriver, det du skrivar och att du skriver. bra.

2010-03-06 @ 11:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0