Alkoholiserat ludd och chokladtårtor

Vet ni den där reklamen...
Om att "det har blivit en dålig vana"
när den unga smala kvinnan står vid sin kyl...
På kvällen. Och vill ta en bit av en stor chokladtårta.
Men låter bli.
Och tar en skål flingor istället.

Jag blir så arg varje gång.
Vad är det för vits med att ha en jättetårta i kylen
om man inte ska äta den.

Tårtan kommer att bli gammal, ruttna och dö.
Och hon sitter där med sina flingor och är nöjd.
Det är ju idioti.

Vad kommer egentligen hända med tårtan?

Om JAG hade gjort reklamen hade jag gjort ett litet klipp.
Där hon ger bort resten av tårtan.
Till någon som inte är lika idiotisk som hon är.
Någon som uppskattar tårtor.
Som inte får äta tårtor så ofta.
Någon stackars människa.
Tänk vad glad hon eller han hade blivit.

Eller dömande ? Jag vill inte ha en tårta av dig.
Du har ju ätit av den.
Vad är det för fel på den?
Varför vill du inte ha den?
Är den äcklig?

Nu för tiden har alla misstankar om varandra.
Man vet att man aldrig får nåt gratis.
Och om hennes argument hade varit:
"Jag tar hellre en skål flingor."
Så hade jag genast tagit henne för en lögnare!
Genast !

Det är helt enkelt någonting i den här reklamen som gör mig så irriterad.
Att jag kan ägna ett helt inlägg åt den.
Är det något fel på mig?
Förmodligen.

Idag satt en alkoholiserad man och plockade ludd från mitt knä.
Det hade jag kunnat prata om istället.
Men nej nej.

Jag pratar om reklamfilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0