Pingvinmän sover inte.

Och så blev det sån där förbannad natt igen.
Sån där som jämt kommer.

Visst äre jobbigt.

Jobbigare äre.

När folk tror att man gjort saker.
Man inte gjort.

Visst äre jobbigt.
När folk reagerar lika hårt.
Som om man gjort saker.
Fast man inte gjort saker.
Och folk vet om det.

Nästan ännu jobbigare.

Då äre en jävla tur att det finns soffor.
Och katter.
Och Batman på tv.

Undrar varför catwoman voltar sig bort.
Det känns som att det går snabbare att springa.
Men det är ju inte lika sexigt. Kanske.
Svårt att springa i snön. Kanske.

Så slipper man sitta här.
Och tänka.
Och dränka sig själv i melankoli.
Och körsbärsvin?

Det hade varit gott.
En cigarett hade också varit gott.

Men jag vet ju hur jag blir.

Vi får helt enkelt älska oss själva.
Och göra det ändlöst.

Jag kommer inte kunna sova.
För pingvinmannen bet av en mans näsa.
Och han stånkar.
Och är läskig.

Usch.

Ett glas körsbärsvin månne.

Kommentarer
Postat av: staffan

fortfarande lika bra, jag trycker på "I like"-knappen.

2010-08-19 @ 01:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0