Empati

160 bullar och två mjuka pepparkakor senare.

Igår fick jag reda på att vissa människor förändrar sig aldrig.
Vissa människor går inte att få grepp om.
Det finns ingenting som heter uppfostran.
Eller empati.
Jag har tenta nästa vecka som handlar om empati bland annat.
"Vad är empati?"
"Inte det här" ska jag skriva och sen måla upp massa bilder för mannen.

Undrar om man får poäng för det?
Förmodligen inte.
Det är ju Anders.
Å andra sidan. Förmodligen.

Idag ska jag åka hem.
Det heter så när man flyttat hemifrån.
Hem till mig.
I Kristianstad och sätta upp mina adventsljusstakar.

Kanske borde jag använda min tid till att plugga?
Men vi vet alla hur det kommer sluta.

Med panik. <3
Och kaos <3
Och dåligt samvete <3
Som drunknar i vin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0