Du vet de där

Ibland vill man bara ta vissa människor, jag säger vissa.
Vissa människor. Du vet vilka jag menar. De där människorna...
Som parasiterar. Äter upp dig och all den kraft du har. 
Ibland vill man bara ta dem.
Och inte på det bra sättet.
Ibland vill man jaga dem genom hela stan.
Och man önskar att man aldrig ska hinna ifatt.
Det är nämligen straff på sånt.
Att ta såna människor.

Man önskar att snuten skulle säga:
"Hur var det HÄR då?" och man svarar:
"Men kära konstapeln! Det var ju en sån där människa."
"Jaså, jaha, ja dåså. Fortsätt, unga fröken."

"Fortsätt."

Vissa människor...
Vill man slå medvetslösa.
Vill man lyfta upp från marken och kasta in i en vägg.
På riktigt. Tills de är mos.
Det här är inte min mest poetiska kväll.
Det är min arg kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0