Vad är det?

Det finns inget värre än orden:
"Vad är det?"
När det inte är någonting i hela världen.
Ingenting alls och det hade inte ens kunnat ha varit någonting
Ens om det var någonting! Så lite någonting är det! Ingenting!
"Men jag hör ju att det är någonting!"

Vadå hör?

Som att människan i fråga
tror att denna har tillträde till mitt inre.
På ett helt magiskt vis...
Kan krypa in i mitt huvud...
Undersöka alla trådar.
"Här ser jag att nånting är fel."

Eller ännu värre i hjärtat!
Med en skalpell...
Snitsigt och omärkbart.
Börjar gräva i sörjan.
Lyssna på hjärtslagen:
"Jag hör ju att det är någonting!"

Och man undrar vad det är denna människa hör.
Vad hör du för någonting? Flytta på dig!
Ge mig skalpellen! Får jag lyssna!

För kanske är det så att denna människa
hör saker som jag inte hör.
Vet saker som jag inte vet.
Är det så?

Äsch det är ju bara lite vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0