Tack för att du betalat din tv-avgift.

En klump är en klump är en klump.
Det går inte att få rätsida på en klump.

Idag fick jag en lapp från Radiotjänst.
Det kändes sådär olustigt.
Den låg där när jag kom hem.
På mattan och jag trampade på den.

De är ju läskiga.
Gör reklam där de visar hur fantastiska
människor är som betalar.
Och sjunger och dansar och spelar.
Och förespråkar reklamfri tv.
De ljuger.
Spelar trevliga.
Men jag vet vad ni är ute efter!
Hit kommer ni inte!
You shall not pass!
Jag vet nog...

Och jag vill ju gå ut och dricka öl.
Men allting ska vara komplicerat.
Vem kan klandra oss.
Det är ju måndag.

Nu ska jag snart göra kyckling.
Och fundera över hur jag ska kunna
undvika att betala 200 spänn i månaden.
Det är ju en hel förmögenhet för fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0