Bob Hansson

"Sverige, jag andas in fönster i min hjärna 
för din skull så gurglar jag med magen 

Sverige, jag anstränger mig

Jag bygger sandslott för din skull
ringer upp de gamla människorna och låtsas att jag kommit fel
bara för att de ska ha någon att prata med

Sverige

jag vet inte hur många gånger
jag har haft oralsex bara för 
att det ska bli lite bättre 
stämning i det här 
landet

Sverige, Sverige, fosterland
kom hit och kramas

Sverige, Sverige, fosterland
kom hit och kramas, kom och kramas, Sverige

När jag var liten var jag på kollo för dig skull, Sverige
det var för jävligt, alla slog mig.
Jag grät på kvällarna och ville hem

Då sa du att 
jag redan var hemma! Tänk om jag inte var det, om du hade fel,
om jag fortfarande inte är helhemma, och inte du heller, Sverige

Hur du har mardrömmar att alla andra, de stora 
länderna står och pekar finger åt dig
och du har inga byxor på dig
och din snopp är blek och nordisk och så himla liten och de skrattar så himla jättehögt 

De borde sluta med det!

Sverige, Sverige, fosterland
kom hit och kramas, kom och krama mig

Sverige, Sverige, Sverige, fosterland
kom, kom hit och kramas, Sverige


Jag tror att jag behöver någon
jag tror det är dig jag behöver


jag har hört att gammal kärlek inte rostar
och inte ny kärlek heller

att det är helt andra grejer än kärlek som rostar
som gamla ölburkar, cykelekrar och handgranatssplitter

men aldrig kärlek
kärlek rostar aldrig
du borde ha lärt dig vid det här laget, Sverige

och jag vet inte
hur många gånger som jag haft oralsex
bara för att det ska bli lite bättre
stämning i det här landet



så Sverige, Sverige, fosterland
kom, kom hit och kramas,
kom hit och kramas, Sverige, Sverige, Sverige, fosterland

kom hit och kramas"
LIKSOM !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0