Mor och Son

Och rabblade upp "Nummer 4 en hasselmus." "Ja det såg jag!" "Nummer 5 en grävling!" "Ja det såg jag!" "Nummer 6 en torsk." "Ja det... Ja... EN TORSK!? ÄR DET VERKLIGEN EN TORSK!?"
Så tvingade hon honom läsa hela skylten om torsken för att se att det verkligen var en torsk hon tittade på.Och rabblade upp "Nummer 4 en hasselmus." "Ja det såg jag!" "Nummer 5 en grävling!" "Ja det såg jag!" "Nummer 6 en torsk." "Ja det... Ja... EN TORSK!? ÄR DET VERKLIGEN EN TORSK!?"
Så tvingade hon honom läsa hela skylten om torsken för att se att detOch en gammal pensionärstant var där med sin son. Så sonen fick läsa på skyltarna för tanten när hon tittade på djuren
Så läste han "Mys Oxe! "
verkligen var en torsk hon tittade på.Vi var
Vi var och hälsade på Malmö Museum idag. Malmö slottet och tekniska och lite sånt.

Och i en utav salarna med uppstoppade djur gick det runt en gammal pensionärsdam med sin 50-årige son.
Sonen fick läsa på skyltarna nedanför montrarna för tanten, när hon tittade på djuren.
När han kom till Myskoxen,
Så läste han "Mys Oxe! "

Och den gamla damen log förnöjt.



"Nummer 4 en hasselmus." läste sonen.
"Ja det såg jag!" replikerade tanten stolt.
"Nummer 5 en grävling!"
"Ja det såg jag!"
"Nummer 6 en torsk."
"Ja det... Ja... EN TORSK!? ÄR DET VERKLIGEN EN TORSK!?"


Så tvingade hon honom läsa hela skylten om torsken för att se att det verkligen var en torsk hon tittade på.


Det var så fint. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0