TRATTKATT

"I förtvivlan.

Faller vi.

Och finner varandra.

I mörkret."


Min katt är en katt med en tratt.
Min katt är en trattkatt.

"Allting har gått bra!"

"Hennes äggstock hade... vandrat iväg. Så...
Snittet blev lite större än normalt."

Min katt är en katt med en tratt.
Och ett gigantiskt sår med massa stygn över hela magen.
Som vore hon frankensteins monster.

Ja, jag har börjat säga Hon.
Annars blir det bara komplicerat att prata om äggstockar.


Jag har köpt potatisar och grädde och lök.
Och kött.

Och skulle laga potatisgratäng.

Men har ingen ost.
Och inget sällskap.

Då spelar det ingen roll.

Svante springer in i väggar med sin tratt.
Och vill tvätta sig. Men tvättar bara hårdplast.
Och mig. Jag försöker klia henne där hon försöker tvätta sig.
Som en slags lögn. Om att allt är som vanligt. Och att hon blir ren.

Det blir hon inte.

Jag får tvätta leverpastej ur tratten. För jämnan.

Kommentarer
Postat av: Ode Till En Kusin

Haha jaa de e så söta i tratt :) Mysigt att du börjar prata mat direkt efter att du pratat om kattens stygn, sår och äggstockar MEN ja förmodar att de inte har med varandra att göra!! :D:D Eller är du SÅ trött på linsgryta? :O

2010-04-16 @ 22:47:34
URL: http://vanika.blogg.se/
Postat av: Ode Till En Kusin

Haha jaa de e så söta i tratt :) Mysigt att du börjar prata mat direkt efter att du pratat om kattens stygn, sår och äggstockar MEN ja förmodar att de inte har med varandra att göra!! :D:D Eller är du SÅ trött på linsgryta? :O

2010-04-16 @ 22:47:35
URL: http://vanika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0